Van ystad naar ahus. - Reisverslag uit Åhus, Zweden van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu Van ystad naar ahus. - Reisverslag uit Åhus, Zweden van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu

Van ystad naar ahus.

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

18 Juni 2014 | Zweden, Åhus

Dinsdag vertrokken uit ystad met zonnig weer eerst richting Kopingebro de zweden spreken het heel anders uit dan wat er staat. Vervolgens een toeristsche route gevolgd naar Hammenhog om vervolgens door te fietsen naar Simrishamn. Dit is een stadje aan de Oostzee en schijnt de derde vissershaven van Zweden te zijn, de Hanzeschepen kwamen hier vroeger zalm laden.Elke avond wordt om negen uur hier de kinderklok geluid, dan is het kinderbedtijd in Simrishamn. Hier op camping Baskemolla gestaan met uitzicht op de Oostzee.
Vanochtend vertrokken naar Kivik een dorp aan de Oostzee van vissers en fruittelers. Even buiten Kivik vlak bij het strand ligt een van de grootste prehistorische graven ook wel Bredaror genoemd dit graf heeft een diameter van plm. 75 meter en is grotendeels in oorspronkelijke staat teruggebracht het bestaat uit een stenen kamer met ingekerfde tekeningen op de wanden en het is een van de meest bezochte toeristische bezienswaardigheden van Zuid-Zweden.
Na kivik doorgefietst naar Ahushier gegeten en even buiten Ahus een camping opgezocht camping regenbogen.
morgen even rondkijken in Ahus en dan verder naar Karlshamn.
Het weer is prima en de heuvels kunnen stijl zijn verder is alles goed.
gr. Dirk

• 18 Juni 2014 - 21:03

Alli Bolt:

Een hele goede reis Dirk en hopen op veel mooi weer.Groetjes Betto en Alli.

• 18 Juni 2014 - 22:09

Koert Auktje Sterkenburg:

Wij wensen. Jou goede reis in veel fiets plezier koert en auktje

• 19 Juni 2014 - 06:55

Annerieke Reukema:

Hallo Dirk,

Fijn om te lezen dat alles goed is, ik houd je moeder op de hoogte.
    Veel fiets plezier!

Groetjes,

Annerieke

• 19 Juni 2014 - 10:06

Esther:

Hoi Dirk,

Leuk, Ystad zijn we ook eens geweest. De stad van Wallander. De aardbeien zullen daar nu ook wel klaar zijn. Bij bijna elke grote supermarkt staat dan een kraampje buiten waar je ze kunt kopen, vaak van een aardbeienboer uit de buurt. Alleen zijn ze daar veel zoeter, lijkt het wel. De ICA is een winkelconcern die ook onder Ahold valt. Hier kun je veel artikelen vinden die je ook bij Albert Heyn kunt kopen. Meestal staat het in meerder talen op de verpakking wat er in zit. Dat is handig als je paneermeel zoekt, want dat is Ströbrod in het zweeds! Veel plezier nog en leuk om je verslagen te lezen. Doe de groeten aan Pippi in Vimmerby.

Groeten Esther

• 19 Juni 2014 - 15:54

Sjaak:

Moi kerel, ik hoop dat alles nog goed gaat, je geniet van de omgeving en de natuur, hoop voor je dat het weer mooi is en in ieder geval droog. we horen wel even weer. groetjes. Sjaak

• 19 Juni 2014 - 20:46

Leutje Bruier:

Heu bruier,

't Gait gout lees ik. Mooi zo deur goan en hoop'n op 'n beetje 'fietsboar' weer. De groet'n van
    ons moeke. Ze leeft vurig mit, moar dat allennig vient ze moar niks, moar dat wis aal.Ik kom d'r net vandoan en ik mot die de groet'n doun, vanzulf. Ook de groe'n van ons hier en wees 'n beetje verzichteg en veul plezaier.. Gr. Eppo en femmilie.

• 22 Juni 2014 - 12:25

Jan Hendrik:

Hoi " Ome Dirk" hoop dat het nog voorspoedig gaat ,wacht op een nieuw berichtje van jou. Je weet het ik ben altijd scherp en mis bij je profiel "was in" de franse vlag van je reis vanaf Boulogne s M en amei de Roemeense zal zeker en vast onze Belgse moeten zijn he manneke. Prettige reis en geniet ervan gr JH en fam.

• 25 Juni 2014 - 13:07

Sjaak:

Goie dag eem, hoe is het nu? heb je een klein beetje gevolgd, maar volgens mij heb je al heel wat mooie plekjes gezien. zit het weer een beetje mee?? het wordt hier nu wat beter, zon erbij, wat warmer. hoop voor hou dat je daar ook mooi (fiets)weer hebt. geniet er nog even van. groetjes Sjaak