Van Sundsören naar Ämäl - Reisverslag uit Åmål, Zweden van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu Van Sundsören naar Ämäl - Reisverslag uit Åmål, Zweden van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu

Van Sundsören naar Ämäl

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

14 Juni 2015 | Zweden, Åmål

Hallo allemaal, Eindelijk weer een bericht van mij.
Op 10 juni aangekomen in Sundsören langs het Vanermeer het was geen lange tocht deze keer en uiteindelijk ook nog een verkeerde afslag genomen.
Maar toch op een mooie camping terechtgekomen, deze camping ligt net voor de brug naar het eiland Törsby.
Op 11 juni van Sudndsören naar Gullspang ook dit was weer een wonderlijk mooie tocht met prachtig weer.
Rond de middag in Sjötorp aangekomen
Hier in Sjötorp komt het Gota kanaal uit in het Vanermeer, het Gotakanaal isverbonden met het Vaternmeer ook zo'n groot meer in ZWeden.
Na Sjötorp gaat het richting Otterbäcken en daarna naar Gullespang hier gekampeerd en het was gratis.
12 juni van Gulspang naar märön.
Vroeg vertrokken naar Räda dan naar Frösterud en naar Nybble hier bij een winkel gestopt en wat gedronken.
Vervolgens een fietsroute opgepakt genaamd de Sverge leden deze borden staan door heel Zweden en zijn voor wandelaars en fietsers bestemd sommige delen zijn ook per auto te doen.
Deze keer gekampeerd in de buurt van Väse. Marön genaamd.
Zaterdag 13 juni van Marön naar Sävision Vandaag richting Karlstad eerst richting Vase en dan naar Skatkärr en om ongeveer 12 uur aangekomen in Karlstad hier wat gegeten en rond gekeken.
Dan door naar Grums het was niet zover meer, maar in Grums aangekomen bleek er geen camping meer te bestaan 2 jaar geleden gesloten.
Dan een andere opgezocht 10 kilometer verder was er wel een camping Sävsjöns een kleine camping aan het Sävsiön meer , hier een paarhollanders gesproken die een week met een vlot onderweg waren geweest, en op de terugweg naar Nederland met de auto waren.
Zondag 14 juni. Vandaag een niet al te lange tocht gemaakt naarÄmäl de snelste weg hier naartoe is over een drukke weg, maar dt is niet de bedoeling , je maakt een omweg om op de plaats van bestemming te komen, maar rond vier uur op camping Örnäs camping aangekomen.
Het was de bedoeling om richting Mungfors te gaan maar ik heb bedacht dat dit maar nietdoor moest gaan een andere keer misschien.
Hennie leuk dat je even reageerd je bent ook op de fiets?.
morgen zien we wel weer groeten van Dirk.

• 14 Juni 2015 - 17:30

Jacob, Alied En Kids:

moi Dirk, hier even een berichtje van ons. Het is weer zeer leuk je verhalen te lezen. Je fietst wat af. Volgens ons geniet je ervan en is het tot nu toe zeer geslaagd.
    Je bent net even te vroeg weggegaan, want het toneelboekje ligt al in de bus.had je mooi even tussendoor kunnen leren heer Lodewijk! Hier op Dörp alles goud en rustig, weer kin wat beter, bin blied datbie die goud weer is... Geniet ervan en gewoon deur trappen, din komst er vanzulf. Lieve groet van Jacob, Alied, Jan en Mirthe

• 14 Juni 2015 - 17:49

Ronnie En Gerda:

Hallo globetrotter,

Ook wij zijn weer thuis van onze reis naar Macedonië en lezen met veel plezier jouw verhalen. Dat tochtje van jou is wel wat anders dan de Elfstedentocht!
    Wij wensen je veel fietsplezier, geniet van de vrijheid en de natuur. Morgen wacht het werk weer op ons......

Hartelijke groet,
    Ronnie en Gerda

• 16 Juni 2015 - 11:18

Alli Bolt:

Hoi Dirk een berichtje van ons .Hier koud en herfst hopen bij jou beter?Annie is hier en daar ook alles goed. Goede reis volgen je op de kaart.groetjes Annie en Alli.