van Hou naar Silkeborg. - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu van Hou naar Silkeborg. - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu

van Hou naar Silkeborg.

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

26 Juni 2015 | Denemarken, Silkeborg

Hallo allemaal hier weer een verslagje van mijn reis.
23 juni van Hou naar hadsund met mooi weer vertrokken onder een hemelsblauwe lucht en een stralende zon.
Eerst naar Hals voor koffie en daarna met een pontje over naar Egense.
Van hier richting Aalborg en vervolgens langs een toeristische routenaar Hadsund.
Ik was hier aleen keer eerder geweest , en de vrouw achter de balie herkende mij nog van de vorige keer.
Hadsund ligt aan de Mariagerfjord .
Woensdag 24 juni van Hadsund naar Randers, mijn buren waren vannacht wat rumoerig dus een beetje laat in slaap gekomen .
Vanochtend eerst een uitgebreid onbijt gehad envervolgens vertrokken langs de Mariagerfjord richting Hobro, eersr over de brug van de Mariagerfjord en vervolgens naar Norup A mølle Norup en Assens.
Vervolgens naar Fladbjerg en Mariager, hier gestopt voor een broodje en daarna naar Randers gefietst, waar een camping is met de naam Randers citycamp.
Het weer was vandaog nait biester, een dikke poester wiend en gain zun, en ook nog nait waarm.
Donderdag 25 juni.
Van Randers naar Sikeborg.
Vandaag wat laat vertrokken , vanochtend scheen de zon een beetje maar later op de dag was het weer bewolkt met nog een stevige wind.
Van Randers gaat hetrichting Bjerringsbrø en vanhier naar Ans en Grønsbaekonderweg hier en daar gestopt voor wat eten en drinken.
Daarna langs een mooie route naar Silkeborg, in Silkeborg is komend weekend een jazz fesival, Silkeborg staat ook wel bekend als autostad , vanwege de vele autodealers in de buurt.
Hier in het museum van Silkeborg bewaard men ook de man van Tollund.
Dit lichaam is 1950 bij Silkeborg gevonden in het veen.
De man van Tollund is omstreeks 350 voor Chr.om het leven gekomen door ophanging.
26 juni vandaag gaat het richting Billund ook wel Legostad.
Tot later gr. Dirk.

• 26 Juni 2015 - 11:04

Henk Rothe:

Hoi Dirk,
    Ik volg je reis en leuk om je belevenissen te lezen.
    Een forse fietstocht zo lijkt me, je zal inmiddels wel een ijzersterke conditie hebben met die flinke wind. Dus zorg er voor dat je die wind altijd in de rug krijgt. Het risico dat je pas in de herfst terug bent in Zoutkamp is dan goed te verantwoorden.
    Hou vol, veel plezier en tot ziens.
    Groeten, Henk en Greetje

• 26 Juni 2015 - 11:19

Berend Zwart:

Moi Dirk
    Het is steeds weer leuk om te lezen over je fiets belevenissen. Dat het niet echt zomer wil worden is dus niet alleen in Nederland het geval, of valt het mee? Hoe dan ook nog heel veel fiets- en vakantieplezier op je verdere reis door het mooie Denemarken. We zullen je blijven volgen. Succes.
    Hartelijke groeten,
    Berend en Jeanet

• 28 Juni 2015 - 10:48

Marja Hoekman:

Hoi
    Mooi weer hier, mijn balkon staat vol bloemen. Mijn vakantie zit erop ben een weekje naar Turkije geweest en een weekje thuis.
    Heb je verslagen gelezen. Het geeft een goed beeld van wat je mee maakt en ziet. Afetoe fiets ik een stukje met je mee.
    Veel plezier, doeij
    Grt marja