Van Nyborg naar Sorø - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu Van Nyborg naar Sorø - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu

Van Nyborg naar Sorø

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

13 Juni 2013 | Denemarken, Sorø

Vandaag vertek naar Seeland,om ongeveer 13.00 op de trein gestapt in Nyborg en vervolgens in Kosør aan de andere kant van de Grote Belt weer uit te stappen een rit van ongeveer 20 minuten en met een snelheid van 185 km per uur.
Daarvoor om plm. 11.00 uur vertrokken van de camping.
Waarom zo laat zul je denken heb niet zo lang geslapen,maarhet regende de hele nacht en ochtend pas tegen 10.30 uur werd het wat droog gauw de tent inpakken en weg.Na Korsør richting Slagelse gereden door verschillende dorpjes waarvan de naam soms maar moelijk uit te spreken is.
Om ongeveer 16.00 aangekomen in Slagelse even wat rondgekeken en wat gegeten.Slagelse is een leuk oud stadje met veel oude gebouwen en een museum,het museet Trelleborg.
Vooral zomers zijn hier veel Viking aktiviteiten te zien.
Nu neergestreken op Sorø camping in Sorø gelegen aan een meer,hier lieten de Benedictijner monniken een klooster bouwen in 1140,de stad zelf ondstond pas rond 1600.
Misschien morgen even rondkijken.

gr. Dirk

• 13 Juni 2013 - 22:31

Karla:

Ook wij volgen jou vanaf Lauwersoog, zelf hebben we Denemarken ook al van alle kanten bekeken, maar het blijft prachtig!
    Geniet ervan, Dirk.
    Enneh... het eerste boeketje is inmiddels bezorgd hoor!
    Fijne vakantie met goed fietsweer toegewenst, en misschien weer een pitstop in Thyboron??

• 14 Juni 2013 - 12:02

Sterkenburg Koert En Auktje:

Hoop dat je alles een beetje droog houd
    Verder een goede reis gewinst

• 14 Juni 2013 - 12:11

Willy:

zo al een eindje op weg hopelijk heb je een beetje goed weer hier waait het nogal
    fijne dagen en tot later willy

• 14 Juni 2013 - 20:35

Jan Hendrik:

Ben net thuis, was woensdagavond in Hanstholm en donderdagmorgen weer richting Padborg. Heb vaak aan je gedacht want wat een partij hondeweer die anderhalve dag in Dk. zag je in m`n gedachten ploeteren. Een voordeel vanaf nu kan het alleen maar beter, dus gewoon deurtrappnnnn. Groetn van diskaant

• 14 Juni 2013 - 21:11

Gineke En Iede :

hallo dirk
    al weer heel wat gezien en beleeft lees ik , aankomende week willen ze mooi weer hebben dus hopenlijk bij jouw daar ook
    Fijn om te lezen wat je allemaal zoal beleeft geniet ervan
    groetjes iede en gineke

• 15 Juni 2013 - 21:24

Waalke:

mooi aan die kant blijven, want hier stormt het en t,is puur herfst ,geniet er van dirk
    groetjes van lies en mij

• 17 Juni 2013 - 18:52

Frieda:

He Dirk,
    bist aal n mooi eendje op weg...en al heel wat gezien onderweg. Slagelse en Trelleborg klinkt bekend in de oren ...we vonden het erg leuk en als je beetje van geschiedenis houdt ook interessant. Valt het weer n beetje mee? Hoop ik voor je...tis hier nog naatje..vanmorgen even mooi maar op dit moment 1900 uur weer koud en wind trekt weer aan...! Je gaat nu richting Kopenhagen inmiddels denk k... is een mooie stad en er is veel te zien..geniet ervan Dirk..wij genieten mee!
    Groetn Frieda, Jan en Joost.