Van Vänersborg naar Göteborg. - Reisverslag uit Vänersborg, Zweden van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu Van Vänersborg naar Göteborg. - Reisverslag uit Vänersborg, Zweden van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu

Van Vänersborg naar Göteborg.

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

21 Juni 2015 | Zweden, Vänersborg

Goedemorgen,
vandaag begonnen aan de overtocht naar Denemarken met de Stena Danica naar Frederikshavn.
Donderdag 18 juni en vrijdag 19 juni in Troĺlhättan geweest de sluizen gezien die het water vanhet Trollhättankanaal naat deGota Älve regelen.
De sluizen regelen een hoogte verschil van 32 meter en wordt in in drie of vier keer geschut.
De Gota Alve is 72 kilometer lang en het Trollhättan kanaal 10 kilometer..
Afgelopen nacht in Lilleby gekampeerd ik wilde eerst in Kungalv , maar het was nog zo vroeg dat ik maar ben doorgereden naar Lilleby, een kleine camping dicht in de buurt van Göteborg.
Er zijn vandaag twee overtochten naar Denemarken een is al vertrokken, en de tweede vaart op dit moment uit de haven van Göteborg, de overtocht duurt drie uur en een kwartier. Je vaart hier tussen veel kleine eilanden door met hier en daar een vuurtoren Göteborg bestaat hoofdzakelijk uit eilandjes dit is ook weer een mooie ervaring.
Tot later gr. Dirk.

• 21 Juni 2015 - 11:15

Alli Bolt:

Ja dat is heel mooi van uit Göteborg varen met al die eilandjes.Hier nu weer regen maar zal beter worden. Heine en Ge Lindemulder gaan a.s .woensdag over naar Oslo vanuit Frederikshaven stonden vrijdag in Seaby met de caravan. Groetjes en een mooie reis verder.

• 21 Juni 2015 - 22:23

Koos:

Schiet al mooi op broertje. Je zit ongeveer op de helft zie ik. Het klinkt goed, varen tussen al die eilandjes door.
    Hoop voor je dat het weer een beetje mee zit. En voor ons ook natuurlijk. Wij hebben nu ook vacantie.
    Afgelopen week een mooie trip gemaakt naar Rotterdam en geslapen op het ss Rotterdam. De Maas is ook mooi hoor.. zijn via een koud en windering Egmond aan Zee terug gegaan noar Grunn..

Nou goeie reis en een gunstige wind naar Zoutkamp...
    Groetn Koos en Antje