Van Brande naar Aabenraa - Reisverslag uit Åbenrå, Denemarken van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu Van Brande naar Aabenraa - Reisverslag uit Åbenrå, Denemarken van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu

Van Brande naar Aabenraa

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

29 Juni 2015 | Denemarken, Åbenrå

Moi, Hier weer een verslagje van mijn fietstocht door Scandinavië.
Zaterdag 27 juni. Vannacht goed geslapen in Brande en daarna een goed ontbijt gehad.
Vertokken richting Give door een heuvelig gebied, wel mooi , van Give naar Gadbjerg hier gestopt om wat te eten en daarna naar Jelling en Brebsted.
Hier even gestopt omdat het wat erg begon te regenen en daarna het laatste stukje naar Egtved en hier een camping gevonden.
Zondag 28 juni.
van Egtved nár Jels, mooi fietsweer vandaag en op tijd vertrokken richting Vorbasse en daarna op de nationale fietsroute de Haervejen fietsroute, dit is een route voor wandelaars en fietsers.
De route loopt van Padborg naar Skagen door het midden van Denemarken.
In Baekke gestopt voor eten en drinken, en daarna de reis voortgezet naar Vejen, Skodborg en Jels.
Ook nog met twee fietsers gesproken die onderweg waren naar Hirshals om daar over te steken naar Noorwegen.
Ze zijn in april al begonnen te fietsen , eerst naar Schotland en Ierland en nu door Scandinavië, Hierna gaan ze naar Finland en de Baltische Staten.
Ze hebben anderhalf jaar voor deze reis uitgetrokken.
Je kunt ze volgen via hun website www.blijventrappen.weebly.com
ze heten Katrien en Wouter.
In Jels op een camping aanbeland met de toepasselijke naam Jels camping.
Maandag 29 juni.
Vandaag eerst een beetje bewolking maar later de zon er volop bij.
Het was goed fietsweer vandaag.
Om ongeveer negen uur vertrokken uit Jels, richting Vojens na een mooie tocht door het bos in Vojens aangekomen hier koffie mit wat ter bie, en daarna naar Rødekro langs de Haervejen.
Vandaag wel fietsers tegen gekomen maar die waren niet zo spraakzaam als de twee van gisteren.
Na Rødekro naar Aabenraa en hier een camping opgezocht.
Morgen steek ik de grens over naar Duitsland, en ga ik bij Padborg de grens over.
groeten van Dirk.

• 29 Juni 2015 - 20:48

Cobie:

Hallo Dirk

Het schiet al lekker op met jou, zo ben je weg en zo ben je bijna weer thuis --

Leuk om de verslagen weer te lezen ; geniet nog even van alles om je heen en maak er nog wat van.

Groetjes Cobie

• 01 Juli 2015 - 16:06

Alie Hoek:

Hoi Dirk,

Leuk om te lezen hoe jouw reis verloopt.
    Door het lezen van jouw verslagen ben ik voor het eerst tijdig begonnen met de voorbereiding van mijn fietsreis. Het maakte de fietsvirus helemaal los in mij.
    Zoveel kilometers als jij hebt gemaakt zal het bij mij niet worden.
    Ik ga maandag of dinsdag vertrekken en ga dan via de LF10 en de NSEE, de Wever in Duitsland naar beneden en zie wel hoe ver ik kom.
    Ik wens jou nog veel fietsplezier met goed weer, wat minder wind en regen, en een goede thuiskomst.

Groetjes Alie

• 02 Juli 2015 - 10:40

Auktje Koert:

De laatste lootjes nog even door trappen.Goed drinken word er gezegd.Tot ziens in Zoutkamp.Groetjes Koert en Auktje