Van Aabenraa naar Ottendorf. - Reisverslag uit Ottendorf, Duitsland van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu Van Aabenraa naar Ottendorf. - Reisverslag uit Ottendorf, Duitsland van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu

Van Aabenraa naar Ottendorf.

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

04 Juli 2015 | Duitsland, Ottendorf

Hallo allemaal,
Hier weer een bericht uit Duitsland alweer.
Dinsdag 30 juni uit Aabenraa vertrokken en een mooie zonnige dag gehad.
Van Aabenraa naar Stubaek en vandaar naar Kiplev hier even gestopt en vervolgens naar vejbaek en PadborgBert Horneman had s' morgens gebeld maar ik had de telefoon niet aanstaan hij was in Padborg en wilde metmij koffiedrinken als ik in de buurt was.heb hem s' avonds gebeld.Van Padborg naar Flensburg hier even rondgekeken en gegeten en het scheepvaart museum bezocht.
Daarna op zoek naar een camping en in Jarplund aanbeland op campingplatz Jarplund.

Woensdag 1 juli van Jarplund naar Hohenhorn, ook vandaag een mooie zonnige dag.
Gisteren aangekomen in Jarplund op de camping en na mij nog een aanta
Ze gingen bijna allemaal naar het noorden .
Er was een fransman met fiets pech en zat met z'n ketting en derailleur, die moest morgen eerst naar een fietsemaker.
Om negen uur vertrokken naar schleswig waar ik rond elf uur aankwam hier wat rondgekeken en gegeten en daarna door naar Rensburg waar ik o een uur of vier aankwam.
Maar in Rendsburg was geen camping dus dan maar door langs het Noord Oostzee kanaal tot er wel een camping kwam maar dat duurde nog even .
Onderweg liep de achterband ook heel langzaam leeg en moest ik de band om twee kilometer oppompen, maar gelukkig kwam de camping in zicht en kon ik de tnt op zetten , het was intussen acht uur geworden.
donderdag 2 juli.
Van Hohenhorn naar Brunsbuttel.
Vandaag weer volop zonna de achterband te hebben gerepareerd vertrokken richting Brunsbuttel vandaag een rustige dag en om een uur aangekomen in Brunsbuttelhier wat rondgekeken en daarna een camping opgezocht camping am Elbdeich
vrijdag 3 juli
Van Brunsbuttel naar Ottendorf,
Vannacht geregend maar bij vertrek was het weer droog.
Eerst met het pontje over het Noord Oostzee kanaal en vandaar naar Gluckstad om met de pont over tegaan naar Wischhaven.
Rond vijf uur aangekomen in Ottendorf op camping platz See achter diek.

• 04 Juli 2015 - 11:49

Marja:

Schiet weer op, een goede en veilige terugtocht gewenst.

• 04 Juli 2015 - 12:52

Alli:

Hoi Dirk je gaat als éen speer.Wij zijn met de boot in Thyboron Gaan ook vaak die route langs de Duitse Kust. Groetjes van ons.

• 04 Juli 2015 - 16:48

Iede En Gineke:

Hallo Dirk
    Alweer een aardig stuk in de richting van huis ,hoop dat het vandaag niet zo warm was om te fietsen. Mijn moeder had het ook altijd over brunsbuttel daar hebben zij vroeger gevaren met turf . Nou nog veel plezier en fijn weer een mooi stukje van je te hebben gelezen ,groet n oet soltcamp

• 05 Juli 2015 - 18:21

Frieda:

He Dirk,
    nou je bent al weer een mooi end op weg naar huis..je hebt het tempo er goed in. Waar blijft de tijd..
    Leuk dat je wat spraakzame mensen tegen komt zo nu en dan...dat maakt het leuk toch??! Je kunt nu bijna wel weer Grunnings proatn...haha. Fijn vervolg van je trip...hoop voor je op mooi weer met weinig wind... Geniet er nog even van,
    groetn, Frieda, Jan en Joost

• 09 Juli 2015 - 22:45

Koos:

Hoi Dirk
    Schiet al weer op. Goeie reis nog even en mooi weer.