Van Skagen naar Vorupor - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu Van Skagen naar Vorupor - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Dirk Lukkien - WaarBenJij.nu

Van Skagen naar Vorupor

Door: DIRK LUKKIEN

Blijf op de hoogte en volg Dirk

15 Juli 2012 | Denemarken, Kopenhagen

Na een poos geen of moeilijk internet nu wel weer ben neergestreken in Vorupor aan de Noordzee een mooi oud plaatsjegisteren vanBulbjerg gereden. VIA. Hantsholm in de regen waardoor ik een verkeerde richting uitging de route iss genummerd en staat op kleine blauwe bordjes door de ik moest route no. 1 volgen om in vorupor te komen maar het werd no. 2 zomaar 2uur verspeeld. Na Hantsholm wordt het droog en kan de jas weer uit de zon komt er bij.in. Klitmollr even gestopt voor wat drinken en. Dan op Vorupor aan. Een heel mooi plekje waar de vissersboten met behulp van lieren op het strand en er weer vanaf worden getrokken. Heb ook nog wat problemen met de fiets maar dat is morgen weer klaar een aantal spaken uit het achterwiel. Ben ook in Skagen geweest en in Skiveren overnacht van Skiveren naar Lonstrup op. een camping en van lonstrup naar Rodhus waar ik een paar Duitsers tegen kwam die de andere kant opgingen.En van Rodhus naar Bulbjerg dus naar Vorupor waar ik 2nachrten verblijf in verband met reparatie aan mijn fiets.Hier in Vorupor een restaurant bezocht waarvan de eigenaar een nederlander is zowaar een Fries afkomstig uit Drachten restaurant Sostjernen. Het isbijna een friese naam heel aardige mensen en hij kan prima koken. Tot zover maar weer als het goed is gaat de reis morgen weer verder richting Tuboron. Gr Dirk

• 15 Juli 2012 - 19:43

Koos:

Dacht al waar blijft ie?
    Goed dat we weer op de hoogte zijn waar je bent broertje.
    Goeie reis nog en als ik jou was zou ik Denemarken dwars oversteken en het laatste stukje gezellig met je Amsterdamse buurvrouw van de camping verder fietsen. Wie weet waar je terecht komt....

Maar je moet het natuurlijk allemaal zelf weten...
    Groetn Antje en Koos

• 16 Juli 2012 - 10:09

Eppo:

Moi, hier is alles goed. Moeder is nog steeds geen 100 procent, maar knapt wel heel langzaam op. Dirk jr. gaat vanmiddag weer in de tuin om het gras achter te maaien. De rest staat er ook keurig bij. inclusief post.
    Gisteren (zondag) op vejaardagsvisite geweest bij Peter en Astrid. Hilly had al een paar dagen niks gehoord en wilde er het fijne even van weten. Ze is nou weer op de hoogte. Wij zijn deze weeknog thuis en vertrekken in het weekend of de dag(en) erna. ligt aan het weer. Je hoort er wel van. Veel plezier nog en voorzichtig. Gr. Moeke, Tonny, Eppo, Koen en Dirk + Sjors.